Forfatter
Tittel Litteraturformidling og kunstopplevelse: en studie av Den kulturelle skolesekken
Medansvarlig
Katalog
Utgave
Eksemplarstatus
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Gjennom den omfattende ordningen Den kulturelle skolesekken møter alle elever i norsk skole kunst minst én gang årlig, blant annet litteratur. Det kan være forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller annet. Boka undersøker hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra perspektivene til alle involverte: forfatterne, kommunene og fylkenes kulturaktører, elevene, lærerne og andre. Boka er rettet mot alle som interesserer seg for hvordan en barne- og ungdomslitterær tekst blir til og formidles til barn og unge. Den er særlig nyttig for forfattere og illustratører av barne- og ungdomslitteratur, alle som arbeider med litteraturformidling samt studenter og forskere innen lærerutdanningene, bibliotekutdanning, litteraturstudier etc. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, data om bidragsyterne, register
Gjennom den omfattende ordningen Den kulturelle skolesekken møter alle elever i norsk skole kunst minst én gang årlig, blant annet litteratur. Det kan være forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller annet. Boka undersøker hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra perspektivene til alle involverte: forfatterne, kommunene og fylkenes kulturaktører, elevene, lærerne og andre. Boka er rettet mot alle som interesserer seg for hvordan en barne- og ungdomslitterær tekst blir til og formidles til barn og unge. Den er særlig nyttig for forfattere og illustratører av barne- og ungdomslitteratur, alle som arbeider med litteraturformidling samt studenter og forskere innen lærerutdanningene, bibliotekutdanning, litteraturstudier etc. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, data om bidragsyterne, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
Utgitt Oslo : Cappelen Damm akademisk, 2019
Omfang
*00001719pam 22002411 4500
*001146356
*008190513 a 00nob 2
*015 $a0562184$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-58468-9$bheftet$cNkr 429.00
*08201$a807.1$zh$223/nor
*090 $c807.1$dØ
*100 0$aØrjasæter, Kristin$d1959-$jn.
*24510$aLitteraturformidling og kunstopplevelse$ben studie av Den kulturelle skolesekken$cKristin Ørjasæter og Anne Skaret ; med et kapittel av Hilde Hagerup
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019
*300 $a270 sider
*505 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, register
*520 $aGjennom den omfattende ordningen Den kulturelle skolesekken møter alle elever i norsk skole kunst minst én gang årlig, blant annet litteratur. Det kan være forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller annet. Boka undersøker hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra perspektivene til alle involverte: forfatterne, kommunene og fylkenes kulturaktører, elevene, lærerne og andre. Boka er rettet mot alle som interesserer seg for hvordan en barne- og ungdomslitterær tekst blir til og formidles til barn og unge. Den er særlig nyttig for forfattere og illustratører av barne- og ungdomslitteratur, alle som arbeider med litteraturformidling samt studenter og forskere innen lærerutdanningene, bibliotekutdanning, litteraturstudier etc. Omtalen er utarbeidet av BS.
*610 2$aDen kulturelle skolesekken$wkulturelle skolesekken$1372.011$2BS$9nor
*650 1$aLitteraturformidling$1807.1$2BS$415647$9nor
*700 0$aSkaret, Anne$d1974-$emedforf.$jn.
*700 0$aHagerup, Hilde$d1976-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening